Aktivity našich členov
P O Z V Á N K A
Bansko-Štiavnicky banícky spolok s mestom B. Štiavnica a Slovenskou banskou komorou pripravujú na 02. februára 2018 už 26 a 18. celoslovenský reprezentačný banícky ples, na ktorý Vás srdečne pozývame.
Ples začína od 19,00hod. v priestoroch hotela Grand MATEJ v Banskej Štiavnici. Vstupné na ples je 33€ na osobu, kultúrny program, tombola , hudba v podaní orchestra pána P. Zajáčka z BA.
Všetci ste srdečne vítaní, predpredaj vstupeniek KAMI-č.t. 045/692 08 66 a hotel Matej v B. Štiavnici č.t. 045/692 12 13.
Hrabovský úrad SBK
Informácia z rokovania predstavenstva SBK, ktoré sa konalo dňa 01. 12. 2017 na TU v KOŠICIACH – F-BERG
Na úvod člen predstavenstva p. Cehlár privítal všetkých prítomných členov, predsedu DR a hostí PSBK, p. Čičmanec poďakoval p. Cehlárovi za privítanie a umožnenie rokovania na F-BERG a otvoril rokovanie.
Otvorenie rokovania predstavenstva bolo o 14,00 hod.
Na požiadanie zástupcu MH p. Jarábeka bolo na začiatku rokovania odovzdané vyznamenanie MH SR za udržiavanie tradícií p. prof. Vodzinskému.
Z prizvaných hostí sa rokovania zúčastnili: páni Jarábek a Onačila za MH SR, p. Jánova z MŽP SR, p. Kukelčík z HBÚ, p. Sombathy za ZBSC Slovenska, riaditeľ úradu komory p. Hrabovský, za Ústav geotechniky p. Hredzák, za Banský spolok Slovenský opál páni Ivan Kopor a Peter Vavrek, ospravedlnil sa p. Petrovič a p. Hijj.
Konštatoval, že podľa prezenčnej listiny je prítomných 8 členov predstavenstva p. Švejkovský bol SC .
PROGRAM :
1. Otvorenie, schválenie programu, kontrola uznesenia.
2. Informácia o výchovno vzdelávacom procese na F- BERG Košice.
3. Informácia o práci Ústavu Geotechniky SAV Košice.
4. Predpoklad čerpania rozpočtu za rok 2017 a návrh na rok 2018.
5. Členské v roku 2018 - predpoklad.
6. Informácia o uhradení členských príspevkov za rok 2017.
7. Návrh plánu zasadnutí predstavenstva v roku 2018.
8. Informácia o práci Banského spolku "Slovakia opal".
9. Informácia o priebehu duálneho vzdelávania subjektov SBK v školskom roku 2017- 2018.
10. Rôzne:
Legislatíva.
Správa RZSDV - od p. Nemetha.
Návrh na schválenie zmluvy p.Hrabovského na obdobie 01.01.2018 -31.12.2018, na výkon funkcie riaditeľa úradu SBK.
Prihláška za člena SBK: REGOS s.r.o. štatutárny zástupca RNDr. Jozef Hodermarsky, konateľ.
Informácia – zakúpenie knihy na VZ-2018 Dejiny ťažby nerastných surovín v lomoch a ich použitie na území Slovenska (od prvopočiatkov do roku 1945).
Informácia - p. KRUPA, člen DR ukončí k 31.12.2017 pracovný pomer v ÚG-SAV v Košiciach.
11. Uznesenie a ukončenie rokovania.
K bodu 1. Otvorenie , program, kontrola uznesenia z 18.10.2017
Kontrola plnenia uznesení bola predložená písomne bod č. 1, diskusia bola k problematike informačného zákona , kde p. Jarábek hovoril o stretnutí v tejto veci s p. Hijjom.
Pani Jánova uviedla, že zatiaľ nie je vôľa vypracovať cenník prác. P. Hrabovský informoval o úprave, ktorú pri poplatkoch schválil a uplatňuje ČBÚ.
Úprava ČBÚ:
Výťah z českého zákona- informácie
Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí,
platný od 1. 8. 2017
V souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb. a s § 10 zákona č. 123/1998 Sb. je stanoven tento sazebník:
Náklady spojené s pořízením tisku nebo kopie, záznamem na technickém nosiči dat nebo zasláním informace žadateli:
pořízení jedné strany výtisku (kopie) formátu A4 2,00 Kč
pořízení jedné strany výtisku (kopie) formátu A3 3,50 Kč
1 ks CD/R 10,00 Kč
balné 0,00 Kč
poštovní služba ve výši skutečných nákladů dle ceníku provozovatele poštovních služeb
Náklady spojené s mimořádně rozsáhlým
vyhledáváním dle zákona č. 106/1999 Sb.: 300 Kč za každou započatou hodinu práce.
Nebude vyžadována úhrada nákladů, pokud celkové náklady spojené s poskytnutím informace 1 žadateli nepřesáhnou 100 Kč.
Tímto sazebníkem nejsou dotčeny sazby podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
Bolo konštatované, že podobná úprava je možná len cez MF a je potrebná všeobecná politická zhoda ktorá t.č. nie je.
K úlohe sa vráti po absolvovaní vzájomných konzultácií.
Uviedol ho riaditeľ úradu a odporučil vyhodnotenie schváliť.
Úloha bude sledovaná, informácia na 6 rokovaní SBK.
K bodu 2.
Informáciu o výchovno – vzdelávacom procese vypracovala p. prodekanka Kozákova. Informáciu doplnil p. dekan Cehlár.
V akademickom roku 2016/2017 ukončilo štúdium celkovo 480 študentov v dennej a externej forme . Najvýznamnejší pokles sa prejavil najmä pri externom štúdiu.
V r. 2017-2018 nastúpilo 601 študentov, čo je medziročný pokles o 98 študentov. Celkove sa zapísalo na F-BERG 1294 študentov: I. stupeň 750 a externe 78 ( bakalár), II. stupeň 544 študentov a externe 43 ( Ing. ). Na fakulte študuje 94 zahraničných študentov, čo je nárast o 61.
Škola podporuje svojich študentov pri skvalitnení vzdelávania tým, že umožňuje vycestovanie do zahraničia kde už je 7 študentov a ďalších 12 si podalo žiadosť.
K bodu 3.
Informácia bola podaná písomne, ktorú aktuálne doplnil p. Hredzák, riaditeľ ústavu.
Na ústave pracuje 6 oddelení , p. Hredzák bol po výberovom konaní schválený za riaditeľa ústavu na roky 2018-2021, dôjde k zmene aj vo vedení, bude výberové konanie na vedúcich pracovníkov. Ústav pracuje na viacerých medzinárodných projektoch, ÚG SAV je v súčasnosti koordinátorom 1 projektu 7. rámcového programu „Water and Soil Clean-up from Mixed Contaminants – WaSClean“ , ÚGt SAV je v súčasnosti koordinátorom 1 projektu 7. rámcového programu „Water and Soil Clean-up from Mixed Contaminants – WaSClean“, ÚG SAV je aktívny aj v rámci bilaterálnej spolupráce na báze projektov medziakademických dohôd a projektov APVV s týmito krajinami: Česká republika, Bulharsko, Taliansko a Ukrajina.
Ohľadom domácich grantových schém sa pravidelne uchádza a rieši projekty VEGA (12 projektov) a APVV (2 projekty).
K bodu 4.
Predpoklad čerpania rozpočtu bol daný písomne, stručné doplnenie p. Hrabovským k položkám P1a P5, P6 a P7 ( Euromines a Duálne vzdelávanie) ako aj k V11 a V14, V15 a V16 k čerpaniu neboli pripomienky.
K bodu 5. Členské v roku 2018 - predpoklad.
Pri predpoklade výšky členských príspevkov sa zvažovalo s 5%-tným znížením stavom (HBP, SMZ, NAFTA) , znížením počtu členov o 2 ( ktorí doteraz nezaplatili).
Spáva sa berie na vedomie.
K bodu 6. Informácia o uhradení členských príspevkov za rok 2017.
Poplatok za členstvo doteraz nezaplatili dvaja členovia ( Banské projekty Bratislava a Rudohorská investičná spoločnosť Spišská Nová Ves).
K bodu 7: Návrh plánu zasadnutí predstavenstva v roku 2018.
Návrh programu rokovaní predložený písomne, v prípade potreby bude operatívne upravený.
K bodu 8. Informácia o práci Banského spolku "Slovakia opal".
Správu o práci spolku od Mgr. Lucia Kaperak formou prezentácie podal pán Kopor. Počet návštevníkov sa od r.2015 – 1500, zvýšil v r. 2017 na 20000. V prezentácii predstavil možnosti pre návštevníkov, pripomenul problémy okolo legislatívy, vo vlastníckých vzťahoch, spolupráca s FBERG, ochrany ŽP atď. Celý komplex tvorí cca 30km banských diel, 13 etáži, väčšia časť je zatopená vodou, je snaha o ťažbu opálov, majú prevádzku na výrobu šperkov.
K bodu 9. Informácia o priebehu duálneho vzdelávania subjektov SBK v školskom roku 2017 - 2018. Správa bola predložená písomne, duálne vzdelávanie zabezpečuje len HORNONITRIANSKE BANE zamestnanecká a.s. a HBP a.s. Prievidza.
10. Rôzne:
a. legislatíva (písomne ) – p. Hijj
Informácia bola daná písomne, bez pripomienok.
b. Správa RZSDV - od p. Nemetha. Správa daná písomne, riad. úradu SBK informoval o odvolaní p. Holečka z funkcie predsedu RZSDV. Radu dočasne povedie p. Ďurček z SOPK.
c. Schválenie zmluvy p. Hrabovskému 01.01.2018-31.12.2018 na výkon funkcie riaditeľa úradu komory, návrh predniesol predseda predstavenstva.
Vyslovený súhlas.
d. Prihláška za člena SBK : REGOS s.r.o štatutárny zástupca RNDr. Jozef Hodermarsky – konateľ.
P SBK schválilo prijatie REGOS s.r.o za člena SBK od 01.01.2018.
e. Informácia – zakúpenie knihy na VZ-2018, Dejiny ťažby nerastných surovín v lomoch a ich použitie na území Slovenska (od prvopočiatkov do roku 1945) PSBK súhlasí so zabezpečením kníh.
f. Informácia – p. Krúpa, člen DR ukončí k 31.12.2017 pracovný pomer v ÚG SAV v Košiciach. Náhrada člena v DR bude doriešená do zasadnutia DR v mesiaci marec.
V bode rôzne viac príspevkov nebolo, program bol uzavretý.
K bodu 11. Uznesenie a ukončenie rokovania.
Riaditeľ úradu predložil návrh uznesenia z rokovania predstavenstva s tým, aby overovateľom zápisnice a uznesenia bol p. Michal Cehlár. Predstavenstvo schválilo návrh uznesenia ktoré bude na základe diskusie doplnené.
Ďalej bola daná informácia, že najbližšie rokovanie predstavenstva SBK bude 21. februára 2018 o 09.30 hod. v Prievidzi.
Na záver, predseda predstavenstva poďakoval zúčastneným členom predstavenstva a prítomným hosťom a ocenil aktívny prístup pri rokovaní, následne rokovanie ukončil.
Zapísal: Ing. Ján Hrabovský, PhD.
riaditeľ úradu komory
Overil: prof. Michal Cehlár
člen predstavenstva
Dr.h.c. Ing. Peter Čičmanec, PhD.
predseda predstavenstva
Informácia z PSBK
ktoré sa konalo o 09,00hod. dňa 18. 10. 2017 vo Veľkej Tŕni
Na úvod podpredseda SBK p. Ľudovít Kováč privítal všetkých prítomných členov P-SBK a prizvaných hostí a následne predseda predstavenstva p. Peter Čičmanec otvoril rokovanie PSBK.
Na rokovaní bolo prítomných 7 členov predstavenstva ( p. Žec a p. Cehlár sa ospravedlnili),
Z prizvaných hostí sa rokovania zúčastnili: p. Peter Kukelčík predseda HBÚ, podpredseda Združenia baníckych spolkov a cechov Slovenska p. Ľuboš Kováč, riaditeľ úradu SBK p. Hrabovský, za banícky spolok SPIŠ p. Klaučo a p. Tomko , za Slovenské technické múzeum Košice GR pán E. Labanič. Ospravedlnila sa p. Vlasta Jánova z MŽP SR a p. Petrovič z MH SR.